NOU Faina de naut 1Kg Solaris

Făina de năut este obținută prin măcinarea lentă, în moara tradițională din lemn cu pietre, a boabelor de năut. Conține 23% proteine, 11% fibre, cantități mari de folat (B9), vitamine B1 și B6, fier, magneziu, fosfor, mangan și seleniu. Este o sursă excelentă de proteine pentru vegetarieni și vegani și o sursă bună de folat pentru femeile însărcinate. Prin conținutul ridicat de fibre, scade nivelul colesterolului și stimulează tranzitul intestinal. Susține dezvoltarea masei musculare, protejează inima, fortifică oasele. Poți adăuga făină de năut în rețetele de falafel și humus, în lipii, pâine și produse de patiserie, în clătite și deserturi coapte.

Ingrediente

·        Boabe de năut.

 

Ce conține (valori nutriționale)

 

Făina de năut este obținută prin măcinarea lentă, în moară tradițională din lemn cu pietre, a boabelor de năut. Metoda este întrebuințată din cele mai vechi timpuri, făina ce rezultă prin măcinarea la viteze mici fiind proaspătă, neoxidată, cu un conținut nutrițional ridicat și un gust foarte plăcut.

Păstrează nealterat conținutul de nutrienți al boabelor de năut, fiind o făină cu un procent ridicat de proteine, fibre, folat (vitamina B9)un raport ideal calciu – magneziu și o bogăție de alte minerale și vitamine.

 

100g de făină de năut conțin:

·        Valoare energetică: 387 kcal/1620 kJ

·        Grăsimi: 6,7g (din care acizi grași saturați: 0,7g)

·        Glucide: 47g (din care zaharuri: 10,8g)

·        Fibre: 10,8g

·        Proteine: 22,4g

·        Sare: 0g

·        437 mcg Folat/B9 (109% din DZR)

·        0,48 mg Vitamina B1 (41% din DZR)

·        0,49 mg Vitamina B6 (38% din DZR)

·        1,76 mg Vitamina B3

·        1,6 mg Mangan (70% din DZR)

·        0,91 mg Cupru

·        166 mg Magneziu (47% din DZR)

·        318 mg Fosfor (45% din DZR)

·        4,86 mg Fier (31% din DZR)

·        846 mg Potasiu

·        2,81 mg Zinc

·        45 mg Calciu

·        8,3 mcg Seleniu

 

Beneficii ale făinii de năut

 

Făina de năut aduce în alimentație un aport valoros de nutrienți. Este bogată în minerale care susțin dezvoltarea musculară și funcțiile nervoase, care fortifică oasele, dinții și sistemul imunitar.

Înlocuiește cu succes făina de grâu albă (rafinată), având un conținut mai ridicat de proteine, fibre și vitamine decât aceasta.

Descoperă în continuare mai multe despre beneficiile făinii de năut:

 

·        sursă bogată de fibre – făina de năut este bogată în fibre solubile care te ajută să reduci nivelul de colesterol „rău” (LDL) şi care stimulează digestia, previn constipația și conferă sațietate. În plus, făina din năut conține amidon rezistent, un tip de fibră care servește drept hrană pentru bacteriile prietenoase din intestin. Potrivit studiilor, amidonul rezistent este asociat cu un risc redus de a dezvolta afecțiuni cardiovasculare, diabet de tip 2 și cancer de colon.

·        conținut ridicat de proteine – făina de năut este ideală în alimentația vegetarienilor și veganilor. Conține mai multe proteine decât făina albă sau făina integrală din grâu și include în compoziție 8 din cei 9 aminoacizi esențiali. Organismul tău are nevoie de proteine pentru dezvoltarea musculaturii, pentru a se recupera în urma unor răni sau boli. Pentru a fi digerate, solicită organismul să ardă mai multe calorii și astfel te ajută să slăbești, menținând însă masa musculară.

·        alternativă pentru făina din grâu – făina de năut nu conține gluten în mod natural, fiind potrivită pentru persoanele care suferă de boala celiacă, intoleranță la gluten sau alergie la grâu. În plus, se comportă similar făinii albe în compoziția preparatelor coapte sau prăjite. Adaugă structură și elasticitate aluaturilor, imitând oarecum acțiunea glutenului din făina de grâu. Cercetătorii aflați în căutarea unei rețete ideale pentru a prepara o nouă pâine fără gluten au descoperit că o combinație de 3 părți făină de năut la o parte amidon de cartofi/tapioca funcționează excelent.

·        protejează sănătatea inimii – leguminoasele (printre care se numără și năutul) sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a reduce valorile nesănătoase ale colesterolului și ale tensiunii arteriale. Făina de năut previne depunerea grăsimilor și formarea plăcilor de aterom la nivelul arterelor și vaselor de sânge. Cu ajutorul conținutului ridicat de fibre, menține presiunea sistolică și diastolică în parametrii optimi, iar cantitățile ridicate de polifenoli din compoziția năutului previn inflamațiile și combat stresul oxidativ. Prin aceste mecanisme, făina de năut poate menține inima sănătoasă, reducând riscul apariției atacului de cord şi a afecțiunilor cardiovasculare.

·        ajută la reglarea glicemiei – făina de năut are o încărcătură glicemică redusă, prevenind creșterile bruște ale glicemiei și pofta de alimente dulci. Este indicată în diabet și în situațiile de glicemie ridicată, dar și în cazul sindromului metabolic. Fibrele solubile din compoziția făinii de năut încetinesc absorbția zaharurilor în sânge. Totodată, năutul conține amidon, carbohidrat complex pe care organismul îl digeră lent și care eliberează energia gradat.

·        conferă sațietate și te ajută să slăbești – combinația de proteine și fibre recomandă făina de năut pentru persoanele care își doresc să elimine greutatea corporală în exces. Proteinele conferă sațietate până la următoarea masă și reduc apetitul, astfel că vei fi mai puțin tentat(ă) să iei gustări. Mâncărurile bogate în fibre stabilizează glicemia, având un volum mare, densitate nutrițională, dar și un aport caloric redus. Potrivit unui studiu publicat în anul 2020 de către Journal of Nutrition and Metabolism, leguminoasele sunt benefice în combaterea obezității.

·        diminuează inflamațiile și fortifică imunitatea – făina de năut are proprietăți antiinflamatoare și protectoare împotriva cancerului. Aceasta se datorează conținutului ridicat de fibre, care ajută la eliminarea toxinelor din tractul digestiv și protejează celulele, prevenind inflamațiile și deteriorările cauzate de radicalii liberi. Năutul fortifică imunitatea, contracarând aciditatea ce provine dintr-o dietă nesănătoasă și echilibrând pH-ul organismului. Aflat după aceea într-o stare mai alcalină, organismul este mai capabil să-și mențină homeostazia, să elimine inflamațiile și să stopeze proliferarea celulelor canceroase.

·        benefică pentru sistemul digestiv – întrucât nu conține în mod natural gluten, făina de năut poate preveni efectele negative ale glutenului asupra intestinului, digestiei sau răspunsului imunitar. Totodată, fibrele din compoziția sa îmbunătățesc peristaltismul intestinal și sănătatea colonului.

·        ajută la prevenirea defectelor de tub neural – năutul este foarte bogat în folat (vitamina B9), o vitamină esențială în alimentația femeilor însărcinate. Folatul previne apariția malformațiilor congenitale, cum ar fi Spina bifida.

·        susține metabolismul energetic – făina de năut conține cantități semnificative de vitamine din complexul B (tiamină, niacină, piridoxină și folat). Aceste vitamine sunt implicate în mai multe reacții metabolice din organism și ajută macronutrienții (carbohidrații, proteinele și grăsimile) să fie convertiți în energie.

·        menține sănătatea oaselor – făina de năut este o sursă excelentă de magneziu, fosfor și calciu, minerale necesare pentru fortificarea sau menținerea

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
    Rău           Bun

Faina de naut 1Kg Solaris

  • Producător: Solaris
  • Cod produs: 18335
  • Disponibilitate: În Stoc
  • 14,50 Lei