Avantajele unei diete cu semințe de chia

Publicat de Veronica 29.10.2017 0 Comentarii Produse BIO,

Avantajele unei diete cu semințe de chia

Există incredibil de multe produse naturiste pe piață care ajută corpul uman să se dezvolte și să lupte împotriva unor bacterii prin susținerea și întărirea sistemului imunitar. Unul din aceste produse este reprezentat de semințele de chia. Aceste semințe sunt extrem de benefice pentru sănătatea organismului nostru și ajută foarte mult în cazul prevenirii și tratării unor boli.

Semințele de chia au beneficii dovedite din punct de vedere științific. Ele sunt pline de antioxidanți care protejează corpul uman, luptând împotriva radicalilor liberi (celule ce favorizează îmbătrânirea și apariția unor boli, unele fiind extrem de grave, precum: cancerul).

 

Semințele chia luptă împotriva unor boli, stabilizează nivelul de colesterol și ajută la pierderea greutății

 

 

Aceste semințe sunt extrem de sănătoase și reprezintă nutrienți esențiali pentru organism, datorită compoziției lor. Aproximativ toată materia conținută de semințele de chia reprezintă fibre. Acestea sunt benefice deoarece pot absoarbe apa și nu cresc nivelul zahărului în corp, luptând împotriva colesterolului.

De asemenea, semințele de chia sunt extrem de bogate în proteine. De aceea sunt recomandate pentru orice dietă, dar mai ales în cadrul curelor de slăbire. Prin absorbția apei acestea își măresc volumul și creează senzația de saturație, inhibând astfel pofta de mâncare.

Semințele conțin o bogată sursă de nutrienți ce ajută la stabilizarea și întărirea oaselor. Compoziția lor include calciul, fosforul și magneziul. Astfel, aceste elemente ajută la întărirea oaselor, dar în același timp au și efecte în ceea ce privește îmbunătățirea circulației și lupta împotriva bolilor de inimă.

 

 

Dieta cu semințe de chia creează senzația de saturație și ajută ficatul și inima

 

 

Studiile realizate de specialiști relevă faptul că semințele chia au capacități curative incredibil de avansate. Acestea protejează ficatul și stabilizează tractul intestinal, dar ajută și inima și întreg sistemul cardiovasular, datorită conținutului bogat în acid alpha linoleic (EPA), care este o substanță benefică sistemului cardiac. De asemenea, semințele de chia conțin resurse bogate în ceea ce privește Omega 3 și DHA. Aceste substanțe reduc tensiunea arterială și ajută circulația sângelui, această acțiune ajutând chiar la oxigeranrea mai eficientă a organelor vitale.

Ajutând ficatul, semințele de chia, mai ales dacă sunt combinate în cadrul unei diete cu proteine din soia și cu ovăz, reduc nivelul de trigliceride și intoleranța la glucoză în cadrul pacienților diagnosticați cu sindrom metabolic.

 

 

Alte motive pentru a include semințele de chia în dieta ta

 

 

Semințele de chia pot fi consumate în formă pură, crude, fără a fi gătite și pot reprezenta o gustare delicioasă între mese, care să te mențină sătul întreaga zi. Ele pot fi preparate și pot fi consumate însă și în cadrul meselor principale în diverse moduri. Astfel, semințele de chia sunt un element extrem de eficient într-o dietă, ce nu presupune extrem de mult efort pentru preparare și care aduce un aport nutrițional de luat în seamă.

2 linguri de semințe de chia consumate pe zi determină organismul să asimileze aproximativ 50% din aportul zilnic necesar de fibre și 18% din aportul de calciu.

Sunt perfecte pentru includerea în dieta oamenilor ce suferă de diabet, deoarece enzimele conținute de aceste semințe sunt cunoscute pentru efectele curative în cazul luptei împotriva diabetului.

Ele sunt perfecte chiar și pentru vegani și vegetarieni, fiind o sursă esențială din care aceștia își pot extrage acizii esențiali bunei funcționări a organismului.

 

 

Concluzie

 

 

Așadar, dieta cu semințe de chia este un element ce nu ar trebui să lipsească din planul tău de nutriție zilnică. Încearcă și tu semințele de chia pentru a te bucura de beneficiile și de proprietățile lor miraculoase!

Etichete: Chia